Verlag Gert Uwe Detlefsen – Besonderes & Gebrauchtes – Liste 12 / 2008:

 

Ole Stig Johannesen: M®RSKBADENE II, Skibene in Œrene 1955-1975 (alle A. P. M¿ller-Schiffe von 1955-1975), A4-Format, geb., 248 Seiten, ca. 500 Fotos, dŠnischer Text / English Summary –nur 39 Û

 

DANISH OWNERS NO. 6 ist ab Anf. Januar 2009 lieferbar und hat folgende Reedereien zum Inhalt:

Det Danske Petroleums-Aktieselskab (later Dansk Esso), the Danish affiliate of Standard oil of New Jersey. The Danish company was 95 years in the tanker business beginning in 1890 by builder the first dedicated tanker under Danish flag. Several times in the years from 1927 to the mid 1950'ies was owner of the largest tanker flying Danish flag. Also Dansk Esso pioneered the complete Esso fleet by re-instating the diesel propulsion system in the 1950'ies when every other Esso tanker was turbine driven.

The second company is Svendborg Towing Company, which was founded in 1978 by a coaster-captain owner, who wanted to try another line of business. In the past 30 years the company has been working all over Europe with a few voyages to the Caribbean and West Africa. The company have had a 30 units strong fleet of tugs over the years as well as barge fleet compromising some 14 units.

The third and last company is Privateksport¿rernes Skibstransport, which was a Danish company founded by the Dutch business man Marinus Smits. He was deeply involved, when the company was founded in order to enter the livestock-trading between Denmark and Germany as a number of exporters were unsatisfied with the service provided by the monopoly operator C. Clausen S.S. Apart from being in the cattle export business the company also became commercial operator of a two coasters from 1963 (Karin Smits and Yuki Hansen) and a series of six coasters delivered from 1966 to 1967. The series was started with Kala Priva in 1966 and ended with Gerda Priva in 1967. The business closed down at the end of 1972 as the core trade with living animals was terminated as Denmark entered the EEC.

Format 17x21 cm, gebunden, dŠnisch/englisch ca. 220 S. 53 Û - die ersten sechs BŠnde sind noch lieferbar, wg. Inhalt siehe www.bettynordgas.dk

 

Tischflaggen mit und ohne Stock – Liste auf Anfrage (Fax, eMail oder Freiumschlag).

 

Reedereiflaggen (fŸr den Mast im Garten) gesucht. – Tausch oder Ankauf.

 

Skyfotos  - 20x25cm – meist sw und deutsch –neue Liste auf Anforderung (eMail, Fax oder Freiumschlag)

 

Schiffsfotos – mehrere tausend Doubletten, vorwiegend deutsche Schiffe – es gibt keine Liste, daher nur zur Auswahl hier vor Ort geeignet. Preise unterschiedlich, aber gŸnstig.

 

Etwa 600 Motive Flensburger Fšrdeschiffahrt und Tšchter von 1866 bis 2000, Gemisch aus Originalfotos, Repros und Postkarten komplett abzugeben, Preisidee 350 Û

 

Schiffahrt in Bild – die BŠnde 21 + 22 haben Tanker III und A. P. M¿ller-Schiffe zum Inhalt – sind erschienen. FŸr 2009 sind Schulte-Schiffe und KŸstenmotorschiffe III vorgesehen.

 

Deutsche Reedereien – lieferbar: Band 10, 11, 19, 22, 24, 26, 27,  28, 29, 30, 31/32

 

Aus dem Nachla§ Alfred Schneiders – alles bestens erhalten:

 

WYKER DAMPFSCHIFFS-REEDEREI, 4. und aktualisierte Aufl. 1993 des JubiBuches von 1985, 30 Û

 

VOM DAMPFBOOT ZUM KATAMARAN (Flensburger Fšrdeschiffahrt), Hauschild 2000 – 35 Û

 

Kludas DAS BLAUE BAND DES NORDATLANTIKS (Koehler 1999) 13 Û

 

SCHIFFSPLAKATE (Edition Maritim 20002) 20 Û ////// Ken MarshallÕs TITANIC (Heyne 1998) 20 Û

 

Kurt Ulrich: LUXUSLINER – Geschichte der Passagierschiffahrt (Bucher 1997) 15 Û

 

Neue BŸcher:

Detlefsen/Abert: KŸmo-Register 500-1600 BRT, 2 BŠnde im Schuber, neu, 98 Û

 

GUD: H. SCHULDT, FLENSBURG, ZUR NORDDEUTSCHEN REEDEREI, HAMBURG,

gebunden, A 4, 152 S. (wie Deutsche Reedereien Bd. 21), 40 Û

 

Second hand:

WEYERS FLOTTENTASCHENBUCH 1977/78 – 30 Û

 

CUNARD 1840-2004, CunardÕs flagships and floating palaces from the earliest days of steam to Queen Mary 2, geb., 14x14 cm, englisch, 125 S, 12 Û

 

Thors¿e/Simonsen/Krogh-Andersen/Frederichsen, SCANDINAVIEN-AMERIKA LINIEN, DFDSÕ passager- og fragtfart pŒ Amerika, WSS 2001, dŠn/engl., geb., A 4, 450 S., 40 Û

 

Alan Brown: LYMINGTON – THE SOUND OF SUCCESS, engl. LokalfŠhre, A4, br. 80 S, 12Û

 

John Hendy, THE DOVER-OSTEND-LINE, 1991, BR. A4, 56 S, 10 Û

 

Pearsall + Davies, THE HOLYHEAD STEAMERS OF THE LNWR, 1991, br., A4, 32 S, 10 Û

 

FAMOUS BRITISH LINERS, je A4, br. 1) ORIANA, 2) VICEROY OF INDIA,3) ARCADIA & IBERIA, 4) AQUITANIA, 5) P&OÕs FIVE WHITE SISTERS, je 12 Û

 

Kloser/Fritz, DAS DAMPFSCHIFF HOHENTWIEL WIEDER IN FAHRT AUF DEM BODENSEE, Stadler 1992, geb. 24x2 cm, 150 S, 25 Û

 

Lucking, THE GREAT WESTERN AT WEYMOUTH – a railway and shipping history,1971,

gebunden, A5, 252 S, 25 Û

 

Schwabedissen, MS STADT KIEL – Vom Hafendampfer zum Museumsschiff, Husum 2001, A5, geb.,150 S., 15 Û

 

FERRIES OF SCOTLAND, Ferry Pul. 1990, geheftet, A5, 64 S, 6 Û

 

Thornton, SOUTH COAST PLEASURE STEAMERS, Stephenson, 1969, geb. A5,180 S, 10Û

 

Duckworth+Langmuir, WEST HIGHLAND STEAMERS, 3. Aufl. 1967, geb.,196 S, 20 Û

 

Clegg+Styrng, BRITISH RAILWAYS SHIPPING AND ALLIED FLEETS, postwar period, 1971, br. A5, 304 S., 20 Û

 

MEYER WERFT: Kreuzliner fŸr Norwegian Cruise Line, geb, 64 S, 20 Û

MEYER WERFT: Die Schiffe der  Radiance-Class, geb., 64 S, 20 Û

MEYER WERFT: AUTO- UND PASSAGIERF€HREN geb. ,64 S, 20 Û

MEYER WERFT: DIE JEWEL-KLASSE F†R NCL, geb. 20 Û

 

+++jeweils plus Porto+++

 

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