Verlag
Gert Uwe Detlefsen – Besonderes & Gebrauchtes – Liste 12 /
2008:
Ole Stig
Johannesen: M®RSKBADENE II, Skibene in Œrene 1955-1975 (alle A. P. M¿ller-Schiffe von
1955-1975), A4-Format, geb., 248 Seiten, ca. 500 Fotos, dŠnischer Text /
English Summary –nur 39 Û
DANISH
OWNERS NO. 6 ist ab
Anf. Januar 2009 lieferbar und hat folgende Reedereien zum Inhalt:
Det
Danske Petroleums-Aktieselskab (later Dansk Esso), the Danish affiliate of
Standard oil of New Jersey. The Danish company was 95 years in the tanker
business beginning in 1890 by builder the first dedicated tanker under Danish
flag. Several times in the years from 1927 to the mid 1950'ies was owner of the
largest tanker flying Danish flag. Also Dansk Esso pioneered the complete Esso
fleet by re-instating the diesel propulsion system in the 1950'ies when every
other Esso tanker was turbine driven.
The
second company is Svendborg Towing Company, which was founded in 1978 by a
coaster-captain owner, who wanted to try another line of business. In the past
30 years the company has been working all over Europe with a few voyages to the
Caribbean and West Africa. The company have had a 30 units strong fleet of tugs
over the years as well as barge fleet compromising some 14 units.
The
third and last company is Privateksport¿rernes Skibstransport, which was a
Danish company founded by the Dutch business man Marinus Smits. He was deeply
involved, when the company was founded in order to enter the livestock-trading
between Denmark and Germany as a number of exporters were unsatisfied with the
service provided by the monopoly operator C. Clausen S.S. Apart from being in
the cattle export business the company also became commercial operator of a two
coasters from 1963 (Karin Smits and Yuki Hansen) and a series of six coasters
delivered from 1966 to 1967. The series was started with Kala Priva in 1966 and
ended with Gerda Priva in 1967. The business closed down at the end of 1972 as
the core trade with living animals was terminated as Denmark entered the EEC.
Format 17x21
cm, gebunden, dŠnisch/englisch ca. 220 S. 53 Û - die ersten sechs BŠnde sind
noch lieferbar, wg. Inhalt siehe www.bettynordgas.dk
Tischflaggen
mit und ohne Stock
– Liste auf Anfrage (Fax, eMail oder Freiumschlag).
Reedereiflaggen
(fŸr den Mast im
Garten) gesucht. – Tausch oder Ankauf.
Skyfotos - 20x25cm – meist sw und deutsch –neue Liste auf
Anforderung (eMail, Fax oder Freiumschlag)
Schiffsfotos
– mehrere
tausend Doubletten, vorwiegend deutsche Schiffe – es gibt keine Liste,
daher nur zur Auswahl hier vor Ort geeignet. Preise unterschiedlich, aber
gŸnstig.
Etwa 600
Motive Flensburger Fšrdeschiffahrt und Tšchter von 1866 bis 2000, Gemisch aus
Originalfotos, Repros und Postkarten komplett abzugeben, Preisidee 350 Û
Schiffahrt
in Bild – die
BŠnde 21 + 22 haben Tanker III und A. P. M¿ller-Schiffe zum Inhalt – sind
erschienen. FŸr 2009 sind Schulte-Schiffe und KŸstenmotorschiffe III
vorgesehen.
Deutsche
Reedereien – lieferbar: Band 10, 11, 19, 22, 24, 26, 27, 28, 29, 30, 31/32
Aus dem
Nachla§ Alfred Schneiders – alles bestens erhalten:
WYKER
DAMPFSCHIFFS-REEDEREI, 4. und aktualisierte Aufl. 1993 des JubiBuches von 1985,
30 Û
VOM
DAMPFBOOT ZUM KATAMARAN (Flensburger Fšrdeschiffahrt), Hauschild 2000 –
35 Û
Kludas DAS
BLAUE BAND DES NORDATLANTIKS (Koehler 1999) 13 Û
SCHIFFSPLAKATE
(Edition Maritim 20002) 20 Û ////// Ken MarshallÕs TITANIC (Heyne 1998) 20 Û
Kurt
Ulrich: LUXUSLINER – Geschichte der Passagierschiffahrt (Bucher 1997) 15
Û
Neue
BŸcher:
Detlefsen/Abert:
KŸmo-Register 500-1600 BRT, 2 BŠnde im Schuber, neu, 98 Û
GUD: H.
SCHULDT, FLENSBURG, ZUR NORDDEUTSCHEN REEDEREI, HAMBURG,
gebunden, A
4, 152 S. (wie Deutsche Reedereien Bd. 21), 40 Û
Second
hand:
WEYERS
FLOTTENTASCHENBUCH 1977/78 – 30 Û
CUNARD
1840-2004, CunardÕs flagships and floating palaces from the earliest days of
steam to Queen Mary 2, geb., 14x14 cm, englisch, 125 S, 12 Û
Thors¿e/Simonsen/Krogh-Andersen/Frederichsen,
SCANDINAVIEN-AMERIKA LINIEN, DFDSÕ passager- og fragtfart pŒ Amerika, WSS 2001,
dŠn/engl., geb., A 4, 450 S., 40 Û
Alan Brown:
LYMINGTON – THE SOUND OF SUCCESS, engl. LokalfŠhre, A4, br. 80 S, 12Û
John Hendy,
THE DOVER-OSTEND-LINE, 1991, BR. A4, 56 S, 10 Û
Pearsall +
Davies, THE HOLYHEAD STEAMERS OF THE LNWR, 1991, br., A4, 32 S, 10 Û
FAMOUS
BRITISH LINERS, je A4, br. 1) ORIANA, 2) VICEROY OF INDIA,3) ARCADIA &
IBERIA, 4) AQUITANIA, 5) P&OÕs FIVE WHITE SISTERS, je 12 Û
Kloser/Fritz,
DAS DAMPFSCHIFF HOHENTWIEL WIEDER IN FAHRT AUF DEM BODENSEE, Stadler 1992, geb.
24x2 cm, 150 S, 25 Û
Lucking,
THE GREAT WESTERN AT WEYMOUTH – a railway and shipping history,1971,
gebunden,
A5, 252 S, 25 Û
Schwabedissen,
MS STADT KIEL – Vom Hafendampfer zum Museumsschiff, Husum 2001, A5,
geb.,150 S., 15 Û
FERRIES OF
SCOTLAND, Ferry Pul. 1990, geheftet, A5, 64 S, 6 Û
Thornton,
SOUTH COAST PLEASURE STEAMERS, Stephenson, 1969, geb. A5,180 S, 10Û
Duckworth+Langmuir,
WEST HIGHLAND STEAMERS, 3. Aufl. 1967, geb.,196 S, 20 Û
Clegg+Styrng,
BRITISH RAILWAYS SHIPPING AND ALLIED FLEETS, postwar period, 1971, br. A5, 304
S., 20 Û
MEYER
WERFT: Kreuzliner fŸr Norwegian Cruise Line, geb, 64 S, 20 Û
MEYER
WERFT: Die Schiffe der
Radiance-Class, geb., 64 S, 20 Û
MEYER
WERFT: AUTO- UND PASSAGIERF€HREN geb. ,64 S, 20 Û
MEYER
WERFT: DIE JEWEL-KLASSE F†R NCL, geb. 20 Û
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